STEAMPUNK PO POLSKU
 PO POLSKU 
 
  RSS  START  INFO  LITER.  FILM  KOMIKS  M-MEDIA  GRY  INNE  TXT  ZAPOWIEDZI   <<  STRONA 5  >> 

 
Josephine: Tchnienie Czarnego Lądu, część 1

Scen. i rys.: Clarence Weatherspoon (Janusz Pawlak), kolor: Maciej "Ivan" Iwanicki. Komiks. Wyd.: Mandragora 2003

W Afryce grupa badaczy jest świadkiem przerażającego rytuału - tubylcy odcinają swojemu szamanowi cześci ciała... Osłupiałych ze zgrozy Europejczyków zaskakują członkowie plemienia... dochodzi do walki... Rok później do londyńskiego portu przybija statek bez załogi... rozwikłanie tajemnicy "statku widma" zlecone zostaje Josephine Durmaz... [tekst ze strony internetowej wydawnictwa]

"...Jego moc pozwala na czytanie w strumieniach czasu (...). Pokazuje miejsca i zdarzenia, gdzie działo się ... (fragment nieczytelny...). By obudzić ducha należy nakarmić... (dziura w stronie...) krwią, śliną, z temperaturą odpowiednią. On wtedy wzejdzie, by pokazać (fragment nieczytelny...) przez Boga Najwyższego, w Trójcy jedynie Prawdziwego..." [tekst z okładki]

Clarence Weatherspoon to wbrew pozorom polski autor, a "Josephine" to polski komiks. Poprzednie, czarno-białe odcinki tej serii ukazywały się w latach 2002-2003 w magazynach Produkt, P-Lux i Tfur. Dziś można je przeczytać w portalu Aleja Komiksu Więcej w Steampunk Expressie.

 
Josephine: Tchnienie Czarnego Lądu, część 2

Clarence Weatherspoon (Janusz Pawlak). Komiks. Wyd.: Mandragora 2005

Kontynuacja "Tchnienia Czarnego Lądu" - tym razem jednak w wersji czarno-białej. Na 88 stronach znajduje się rozwinięcie i zakończenie tajemniczej sprawy murzyńskiej głowy. Czy na statku przywieziono nieznaną plagę? Dlaczego umierają ludzie związani ze sprawą? Skąd wzieły się w Anglii larwy afrykańskiej muchy? Czy Josephine zdoła przeniknąć mroczną tajemnicę? W tym albumie znajdziesz wszystkie odpowiedzi.

Dodatkowo w komiksie zamieszczone zostało opowiadanie pt. "Toshiro: Głosy w mojej głowie", w którym pojawią się nowi bohaterowie stworzeni przez Clarence'a Weatherspoona: Pan Kapelusz - kolekcjoner ludzkich uszu, Toshiro - zamaskowany łowca oraz kilka postaci... jakby z innego świata... [tekst ze strony internetowej wydawnictwa]

Toshiro zadebiutował nieco wcześniej, na łamach Produktu 3/2004 (23) w komiksie "Szalony porywacz z Nowego Orleanu". W tle pojawiły się wówczas cyborgizowane psy, szalony naukowiec, masońskie orgie, wybuchające laboratoria, kobiety bez głów, głowy bez kobiet... A wszystko to, rzecz jasna, w Nowym Jorku na przełomie wieków.

 
Toshiro: Czerwone Dłonie; Szerszeń

Clarence Weatherspoon (Janusz Pawlak). Komiksy. "Pirat" nr 1(2)/2010

Kolejne dwie krótkie historie z serii "Toshiro", znanej już z "Produktu" i albumu "Josephine: Tchnienie Czarnego Lądu #2". Tym razem japoński cyborg bierze udział w kolonialnej wojnie pomiędzy Niemcami i Togo, a potem o mało nie doprowadza do rewolucji informatycznej.

Więcej szczegółów o magazynie i przykładowa plansza w Alei Komiksu.

 
Zadziwiające przygody Przykręcanej Głowy

Scen. i rys.: Mike Mignola, kolor: Dave Stewart. Komiks. Tytuł orygin.: "The Amazing Screw-On Head". Przekład: Maciej Drewnowski. Wyd.: Egmont Polska 2005 w tomie "Hellboy: Trzecie życzenie i inne opowieści"

"Trzecie życzenie i inne opowieści" to zbiór trzech nigdy wcześniej nie publikowanych w Polsce historii o Hellboyu, zebranych z amerykańskich wydań zeszytowych oraz okazjonalnych antologii grozy. Jako uzupełnienie dodaliśmy znakomitą opowieść utrzymaną w tonie humorystycznym, przedstawiającą jak mogłoby wyglądać BBPO (Biuro Badań Paranormalnych i Obrony), gdyby istniało już za czasów Abrahama Lincolna... [tekst z okładki]

"Zadziwiające przygody Przykręcanej Głowy" są prawdziwą ozdobą nowego tomiku "Hellboya". Jest to jeden z najlepszych komiksów Mike'a Mignoli, a już na pewno jego najciekawszy komiks steampunkowy. Historyjka zdobyła w roku 2003 prestiżową nagrodę Eisnera w kategorii komiksu humorystycznego, a Sci Fi Channel zapowiedział realizację filmu animowanego na jej podstawie.

 
Armada: W trybach rewolucji

Scen.: Jean-David Morvan, rys.: Philippe Buchet. Komiks. Tytuł orygin.: "Sillage: Engrenages". Przekład: Maria Mosiewicz-Szrejter. Wyd.: Egmont Polska 2001

Krążowniki, statki admiralskie, transportowce wojenne, moduły techniczne... Armada to konwój tysięcy statków kosmicznych poszukujących nowych form życia na nieznanych planetach. Statki Armady są zamieszkiwane przez stworzenia pochodzące ze wszystkich stron galaktyki. Rasy wchodzące w skład Armady dużo widziały, ale żadna z nich nie spotkała się z dziwną dwunożną istotą o białej skórze: z człowiekiem... [tekst z okładki]

Na jednej z planet mijanych przez Armadę rozwija się cywilizacja istot podobnych do ludzi. Rozwija się w tempie tak szybkim, że przemiany społeczne nie nadążają za postępem technicznym. "W trybach rewolucji" to trzecia część wielotomowej serii "Armada", jedyna (jak dotąd) o tematyce steampunkowej, z typowym dla gatunku arsenałem malowniczej maszynerii.

 
Armada: Gra pozorów

Scen.: Jean-David Morvan, rys.: Philippe Buchet. Komiks. Tytuł orygin.: "Sillage: Artifices". Przekład: Maria Mosiewicz. Wyd.: Egmont Polska 2004

Statek Navis spada na nieznaną planetę, na której roboty mekki od niepamiętnych czasów prześladują humanoidalnych Gnomdżinnów. Agentka Armady przemierza świat zniszczony wojną - szuka Snivela, porwanego przez najbardziej bezwzględnego wroga, z jakim Navis kiedykolwiek miała do czynienia... Dla niego wojna to gra, a co gorsze - gra pozorów. [tekst z okładki]

Szósty tom "Armady" rozgrywa się dla odmiany w świecie dieselpunkowym, do złudzenia przypominającym pole bitewne drugiej wojny światowej.

 
Meridian: Przerwane dzieciństwo

Scen.: Barbara Kesel, Ron Marz, rys.: Joshua Middleton, Claudio Castellini. Komiks. Tytuł orygin.: "Meridian Vol.1: Flying Solo". Przekład: Maciej Drewnowski. Wyd.: Egmont Polska 2004

Nad powierzchnią planety Demetrii unoszą się latające wyspy, które pradawny kataklizm wyrwał z ziemi i wyrzucił w niebo. Na podniebnych wyspach wybudowano wiele miast, jednak specyficzne warunki planety spowodowały, że żadne z nich nie jest samowystarczalne. Dlatego handel różnymi rodzajami surowców jest podstawowym warunkiem przetrwania, a towary przewozi się w latających statkach. Głównym ośrodkiem wymiany jest najstarsze miasto Demetrii - Meridian. W świecie intrygi i zdrady, gdzie jedyną stałą jest chciwość, Meridian stanowi wyjątek. Jego mieszkańcy i władcy zawsze hołdowali uczciwości i prawości. Ale to się wkrótce zmieni... [tekst z okładki]

W (Meridianie) mieszka młoda Sephie. Pewnego dnia jej całe życie wywróciło się do góry nogami. Najpierw giną jej rodzice, a potem zostaje obdarowana magicznym Znakiem. Wuj Ilahn pragnie przejąć władzę na Meridianem. Czy młoda dziewczyna zostanie zdeprawowana przez swego złego wuja? [tekst: biuletym Klubu Świata Komiksu]

Początek słabiutkiej serii "Meridian" z multiversum CrossGenu ("Ruse"). Przykład podgatunku zwanego "sailpunk", przenoszącego stampunk w czasy sprzed rewolucji przemysłowej - stąd sail (żagiel) zamiast steam (para).

 
Meridian: Tajemnica Akasii

Scen.: Barbara Kesel, rys.: Joshua Middleton, Steven McNiven. Komiks. Tytuł orygin.: "Meridian Vol.1: Flying Solo". Przekład: Maciej Drewnowski. Wyd.: Egmont Polska 2004

Sephie jest prawowitą spadkobierczynią władzy nad Meridianem, najpiękniejszym miastem leżącym na planecie Demetrii. Na jej drodze stanął Ilahn - okrutny wuj, który sprawuje władzę nad sąsiednim miastem i planuje podbicie Meridianu. Po odkryciu jego niecnych planów, Sephie wyrusza, aby ratować rodzinne miasto.

Rusza za nią pościg. Czy młoda dziewczyna, która jeszcze nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie ma moce, zdoła uciec doświadczonym żołnierzom? [tekst: biuletym Klubu Świata Komiksu]

 DALEJ  >> 


 RETROSTACJA © Krzysztof Janicz 2002-2010 | START | MAPA | KOMIKSY | KONTAKT |  RSS