STEAMPUNK PO POLSKU
 PO POLSKU 
 
  RSS  START  INFO  LITER.  FILM  KOMIKS  M-MEDIA  GRY  INNE  TXT  ZAPOWIEDZI   <<  STRONA 2  >> 

 
Dzień Niepodległości

Shane Lacy Hensley, Hal Mangold. RPG - opowiadanie/przygoda. Tytuł orygin.: "Independence Day". Przekład: Tomasz F. Misiorek. Wyd.: Mag 2001, seria Deadlands: Martwe Ziemie

Witamy! Czeka Cię Czwarty Lipca na Dziwnym Zachodzie! Ronan Lynch znów wpakował się po uszy w tarapaty. Tym razem czeka go nie tylko rozprawa z podchmielonymi rebeliantami, ale również spotkanie ze słynnym jednookim Ketchupem - nieustraszonym Teksańskim Rangerem, którego sława sięga daleko poza stan Teksas. A to wszystko w radosnej, zdawałoby się, atmosferze największego święta niepodległych Stanów Zjednoczonych, Święta Czwartego Lipca. Jakby tego było jeszcze mało, gdzieś w mroku, wśród rozbawionych uliczek Dodge, czai się tajemniczy morderca... [tekst z okładki]

 
Nocny pociąg

John Goff. RPG - opowiadanie/przygoda. Tytuł orygin.: "Night Train". Przekład: Tomasz F. Misiorek. Wyd.: Mag 2001, seria Deadlands: Martwe Ziemie

Nie pytaj komu gwiżdże lokomotywa... bo może gwizdać właśnie tobie! Przynajmniej tak wydaje się Ronanowi Lynchowi, gdy usłyszy upiorny dźwięk gwizdka przeszywającego ciemną noc w Kansas. Usiłował właśnie wynieść tyłek z Dodge, kiedy został napadnięty, a to długie, ponure wycie było pierwszą rzeczą, jaką usłyszał, gdy po raz kolejny powrócił zza grobu. Nieważne, jak bardzo by próbował, ten jednoręki rewolwerowiec nie może oszukać swego przeznaczenia, które każe mu spotkać się z nocnym pociągiem i jego okrwawionym ładunkiem. [tekst z okładki]

 
Adios, A-Mi-Go!

John Wick, Hal Mangold. RPG - opowiadanie/przygoda. Tytuł orygin.: "Adios, A-Mi-Go!". Przekład: Tomasz F. Misiorek. Wyd.: Mag 2001, crossover Deadlands: Martwe Ziemie / Zew Cthulhu

W okolicy czai się grzyb! Co gorsza nie jest to zwykły muchomorek, ale grzyb z Yuggoth! Kiedy przedstawiciele starszych ras z uniwersum H.P. Lovecrafta nagle trafiają na Dziwny Zachód, czas i przestrzeń wykręcają się niczym kiszki po meksykańskim żarciu. Niemartwy rewolwerowiec Ronan Lynch i irlandzki kanciarz imieniem Reg - zaplątani w sieć międzywymiarowej intrygi - sami muszą położyć kres tajemniczym eksperymentom mi-go z upiorytem, a potem dać im takiego kopa w zgrzybiałe tyłki, żeby wylądowały z powrotem na rodzinnej planetce. Jeśli plan się nie powiedzie, Mścicielom przyjdzie pogodzić się z nowym, paskudnym towarzystwem na swoim terenie! [tekst z okładki]

 
Przerażające podróże

Marcus Rowland i inni. RPG - podręcznik dodatkowy. Tytuł orygin.: "Fearful Passages". Przekład: Marcin Stolarski, Kuba Żurek. Wyd.: Mag 1996, seria Zew Cthulhu

Samoloty. Pociągi. Automobile. Sterowce. Kombinezony do nurkowania. Barki. Samochody pancerne. Słonie. Rosyjskie trojki.

Złota Era podróżowania przypada na lata 1880-1939. W tych latach czas podróżowania zaczął się gwałtownie skracać, cel stał się ważniejszy od drogi do tego stopnia, że teraz dziwimy się, iż kiedyś mogło być odwrotnie. "Przerażające podróże" to zbiór dziewięciu przygód, których akcja toczy się w latach dwudziestych, kiedy to wyprawy bywały długie, niesamowite, fascynujące i intrygujące, a prawie zawsze pełne niebezpieczeństw. [tekst z okładki]

Najbardziej steampunkowy dodatek do gry "Zew Cthulhu", opartej na prozie H.P. Lovecrafta.

 
Frankenstein Faktoria

Joe Abrakadabra, Ignacy Trzewiczek. RPG - podręcznik. Wyd.: Portal 2000, seria Nowa Fala

Gracze wcielają się w postacie "dzieci Frankensteina", zwane "frankensteinami", zagubione, przerażone osoby, zniewolone przez szalonego doktora które budzą się i odzyskują własną wolę. Ich zadaniem będzie wyrwać się z niewoli, może walczyć z pomocnikami doktora, a może nawet pokonać samego Frankensteina. Będą mogli zmierzyć się z wrogimi im mieszkańcami miasteczka Shelleymouth, lub Badaczami, którzy tłumnie zjeżdżają do Faktorii, by zbadać tajemnicę eksperymentów doktora. [tekst z okładki]

 
Przekleństwo mumii

Stephen Hand. Gra planszowa. Tytuł orygin.: "Curse of the Mummy's Tomb". Przekład: Katarzyna Woźniak. Wyd.: Sfera 1990

Kiedy księżyc znajdzie się pod wpływem planety Boga Anubisa, źródło napełni się eliksirem wiecznego życia. Jego zasoby wystarczą dla jednego śmiertelnika. Na następne napełnienie kielicha trzeba czekać sto lat. Ktokolwiek napije się świętej wody, pozostanie młody przez ten właśnie czas, jednak w miarę jego upływu odkryje na jaki niebezpieczny krok się odważył. Nieśmiertelność jest nagrodą dla tego, kto przezwyciężył śmierć. [tekst z instrukcji]

Brytyjska firma Games Workshop umieściła akcję tej gry na przełomie XIX i XX wieku. Gracze mają do wyboru następujące postacie: książę Camarthenu (emerytowany brytyjski generał), wielebny Luther Kirkegard (nieustraszony tropiciel herezji), profesor Nayland Cushing (sławny badacz i podróżnik) oraz Marlow Hammett (prywatny detektyw). Niewątpliwym atutem jest trójpoziomowa plansza i możliwość gry solo.

 
W poszukiwaniu źródeł Nilu

Robert W. Walker. Gra paragrafowa. Tytuł orygin.: "Search for the Nile". Przekład: Arkadiusz Nakoniecznik. Wyd.: Alfa 1991, seria Wehikuł Czasu (tom 7)

Jest rok 1889. Podróżujesz po nie zbadanych dżunglach Afryki. Szukając źródeł Nilu, ostrożnie przeprawiasz się przez rzekę na kłodzie, tuż nad szalejącym żywiołem. Nagle tracisz równowagę i się ześlizgujesz! Człowiek ubrany jak podróżnik wyciąga do ciebie pomocną dłoń. Czy przyjmiesz pomoc nieznajomego, czy raczej zaryzykujesz kąpiel w odmętach? W wyniku podjętej decyzji uratujesz się albo zginiesz zaplątany w spiralę czasu. Czy jesteś gotów stawić czoło niebezpieczeństwu? [tekst z okładki]

Gra paragrafowa to coś pośredniego między powieścią, a jednoosobową RPG. Gatunek ten został wyparty przez komputerowe gry przygodowe.

 DALEJ  >> 


 RETROSTACJA © Krzysztof Janicz 2002-2010 | START | MAPA | KOMIKSY | KONTAKT |  RSS