STEAMPUNK PO POLSKU
 PO POLSKU 
 
  RSS  START  INFO  LITER.  FILM  KOMIKS  M-MEDIA  GRY  INNE  TXT  ZAPOWIEDZI   <<  STRONA 3  >> 

 
Crystalicum: Kryształowa Gra Karciana

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestaw dodatkowy. Wyd.: Wolf Fang 2005

Wszechświat nasz to miejsce nieogarnione i cudowne. Zapomnij o temperaturze zera absolutnego, o próżni, układach gwiezdnych, jednostkach astronomicznych, prawach fizyki i astronomii. Daj się porwać skrzącej się, baśniowej wizji kosmosu, któremu rzucono wyzwanie i który został ujarzmiony. [tekst reklamowy]

W "Crystalicum: Kryształowej Grze Karcianej" gracze ujmują w dłonie ster międzygwiezdnych potęg, prowadząc je ku świetlanej przyszłości - lub zapomnieniu. [tekst z okładki]

Nasze rodzime połączenie mangi, fantasy i steampunku - sądząc po popularności, połączenie bardzo udane. Oprócz kolekcjonerskiej gry karcianej z licznymi dodatkami (poniżej), ukazała się płyta z muzyką Pawła Góralczyka "Crystalicum", powieść Tomasza Z. Majkowskiego "Crystalicum: Znany Wszechświat" oraz RPG "Crystalicum: Kryształowa Gra Fabularna". Więcej informacji na stronie oficjanej oraz na stronie wydawcy.

 
Crystalicum: Smocze Królestwo

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestaw podstawowy. Wyd.: Wolf Fang 2005

Gwiazda Smoczego Królestwa świeci z każdym rokiem coraz jaśniej. Choć teoretycznie pod wladzą Krasnoludów pozostaje wyłącznie ich ojczysta Terra Nostra, rasa ta oplotła cały Znany Wszechświat siecią powiązań handlowych i dyplomatycznych, dzięki którym głos Smoczego Króla brzmi głośno i wyraźnie. Znaczenie Smoczego Królestwa wzrosło jeszcze w ostatnich latach, gdy nieustraszony książę de Vela zdołał przebyć otaczającą Znany Wszechświat Pustkę i powrócić, przynosząc dowód, iż po drugiej jej stronie również znajdują się zamieszkane światy.

Krasnoludy słyną jako najlepsi żeglarze Wszechświata, a Smocze Królestwo wydaje całe pokolenia błyskotliwych, pełnych fantazji kapitanów oraz karnych marynarzy. Spoiwem, które łączy zdyscyplinowane załogi jest bez wątpienia słynny krasnoludzki charakter, czyli skłonność do poświęceń dla dobra grupy. Właściwość ta sprawia, że o ile pojedynczy przedstawiciel tej rasy to zwykle świetny kompan, grupa Krasnoludów potrafi być bardzo agresywna i nieprzejednana. [tekst z okładki]

 
Crystalicum: Cesarstwo Lodowych Elfów

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestaw podstawowy. Wyd.: Wolf Fang 2005

Pisana historia Znanego Wszechświata zaczyna się wraz z początkiem podbojów Cesarstwa Lodowych Elfów. To właśnie ta niezwykła rasa, przerastająca wszystkich innych mieszkańców uniwersum intelektem, możliwościami fizycznymi i okrucieństwem, jako pierwsza nauczyła się żeglować wśród gwiazd i położyła podwaliny pod historię i kulturę. Dziś, po dwóch tysiącleciach, Cesarstwo znajduje się na krawędzi całkowitego zniszczenia. Wraz z objęciem tronu przez nową Cesarzową i jej ambitnego małżonka, sprawy przybrały jednak zupełnie inny obrót, a Lodowe Elfy zaczęły powoli wracać na scenę wielkiej polityki.

Z Cesarstwa Lodowych Elfów wywodzą się niezwykle skuteczni politycy, nieustraszeni mistrzowie pojedynków oraz budzący grozę magowie umysłu, zdolni kontrolować myśli każdej żyjącej istoty. Lodowe Elfy budzą dodatkowy niepokój, ich lodowe twarze pozostają bowiem nieporuszone niezależnie od tego, czy gniewają się, czy cieszą - dlatego przedstawiciele innych ras czują się w ich towarzystwie nieswojo i niepewnie. [tekst z okładki]

 
Crystalicum: Federacja Astonii

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestaw podstawowy. Wyd.: Wolf Fang 2005

Przez wiele setek lat Astonia pozostawała zagadką dla pozostałych mieszkańców Znanego Wszechświata - to zamieszkane przez ogromną rozmaitość istot państwo pozostawało zamknięte dla przybyszów i nie utrzymywało kontaktów z żadną rasą. Niedawno jednak Astonia otworzyła granice, spraszając dyplomatów i wysyłając własnych emisariuszy na dwory wszystkich potęg Wszechświata. Rychło okazało się, że uśpiona do tej pory Federacja to potęga, z którą należy się liczyć, a jej przedstawiciele są niezmiernie wprawnymi uczestnikami gry politycznej.

W granicach Federacji mieszka wiele odmian ludzi-zwierząt, z których najważniejszymi są przypominający koty Ka-Dis, reprezentujący interesy Astonii na zewnątrz, oraz psowaci Kalbowie, święci obrońcy tej krainy. Pierwsza z tych ras słynie z umiejętności dyplomatycznych, druga zaś cieszy się opinią istot agresywnych i niebezpiecznych - obydwie zaś specjalizują się w wykorzystaniu podstępu, tak w sztuce politycznej, jak wojennej. [tekst z okładki]

 
Crystalicum: Imperium Kryształowe

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestaw podstawowy. Wyd.: Wolf Fang 2005

Imperium Kryształowe bierze swój początek z nauk Proroka, który nauczył swoich uczniów ożywiać Kryształ i zaszczepił we Wszechświecie kult tej niezwykłej substancji. Uzbrojeni w potężną magię i żarliwą wiarę Rycerze Kryształowi bardzo szybko podporządkowali sobie znaczną część Wszechświata. Gdy jednak podczas inwazji na Astonię zginął Imperator, zdziesiątkowane Zakony zaczęły wzajemnie obwiniać się o straszliwą klęskę. Rychło rozpoczęła się wojna domowa, która strzaskała gmach religijnego mocarstwa, sprawiając, że dziś znajduje się ono na krawędzi rozpadu.

Obrońcy Imperium Kryształowego, potężni Rycerze, są szkoleni od wczesnego dzieciństwa i wyposażeni w nadmetalowe przedmioty o ogromnej mocy. Nic dziwnego, że nawet dziś, gdy chwała Imperium słabnie, budzą zarówno grozę, jak zachwyt. Znienawidzeni za fanatyzm i przekonanie o absolutnej wyższosci swoich przekonań, imponują umiejętnościami oraz mocą magii żywiołów - wciąż pozostają więc w centrum zainteresowania Wszechświata. [tekst z okładki]

 
Crystalicum: Pod pełnymi żaglami

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestaw dodatkowy. Wyd.: Wolf Fang 2005

Przygoda trwa! Międzygwiezdne potęgi Znanego Wszechświata spogladają pożądliwie w Przestrzeń, wyciągając ręce po kolejne światy. Przyszłość uniwersum zależy więc przede wszystkim od liczebności floty i umiejętności marynarzy wielkich ras. [tekst z okładki]

"Pod Pełnymi Żaglami" to pierwszy dodatek do "Crystalicum: Kryształowej Gry Karcianej". Wprowadza on dwie nacje - krasnoludzkich korsarzy, zamieszkujących Księżyc, oraz ciekawskich i niezwykle uroczych gnomów, mistrzów w projektowaniu i wykonywaniu najróżniejszych gadżetów. [tekst reklamowy]

 
Crystalicum: Krasnoludy Księżycowe

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestawy podstawowy. Wyd.: Wolf Fang 2005

Zaledwie sześćdziesiąt lat temu dzisiejsze Krasnoludy Księżycowe były tylko zbuntowanymi mieszkańcami Terra Nostra, poddanymi krnąbrnej księżnej, która nie chciała poddać się władzy Smoczego Króla. Wtedy wszystko wskazywało na to, że uporczywy opór wladczyni zostanie złamany. Ta jednak okazała się sprytniejsza od swego przeciwnika i zdołała wyprowadzić swój naród do nowej ojczyzny - na święty Księżyc Terra Nostra. Dziś młode krasnoludzkie państwo gra na nosie potędze Smoczego Królestwa, bezczelnie łupiąc jego okręty handlowe i biorąc przyszłość we własne ręce.

Gwarantem niepodległości Księżyca jest jego potężna flota, złożona prawie wyłącznie z korsarzy, którzy dzielą czas między służbę królowej i własne interesy. Krasnoludzcy piraci słyną z odwagi, przemyślności i zdecydowania, zarówno gdy polują na ciężkie od bogactw jednostki handlowe, jak walcząc z flotą Smoczego Króla. Choć wolni, dumni i niezależni, wyzwoleni z więzów tradycji i etykiety, wszyscy gotowi są oddać życie w slużbie Jej Królewskiej Mości oraz ukochanej ojczyzny. [tekst z okładki]

 
Crystalicum: Miasto Gnomów

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestaw podstawowy. Wyd.: Wolf Fang 2005

Przed około trzystu laty na orbicie zupełnie nieistotnego świata pojawił się niezwykły twór - napowietrzne miasto, w całości wykonane z niezwykłego metalu i zaludnione przez dziwaczne, pocieszne istoty o identycznych rysach twarzy. Po siedmiu dniach zniknęło, by po kolejnym tygodniu pojawić się znowu, w zupełnie innym punkcie Wszechświata. Od tamtej pory Miasto Gnomów przemierza uniwersum, poruszając sie w niepojęty sposób poza czasem i przestrzenią. Ta niezwykła właściwość uczyniła je centrum handlu oraz dyplomacji, rajem dla kupców i ambasadorów.

Same Gnomy są narodem niskich i wiecznie zaaferowanych istot o niesamowitych intelektach. Dzięki zręcznym palcom, dziwacznym pomysłom i nienasyconemu pragnieniu zrozumienia praw rządzących Wszechświatem, zdołały one osiągnać niespotykane nigdzie indziej zaawansowanie w dziedzinie MeKaniki - potrafią stworzyć najbardziej zdumiewające urządzenia, a nawet powołać do życia sztuczną istotę. Osiągnięcia te nie mają jednak na celu zwiększania potęgi Miasta - są jedynie wyrazem przepełniającej Gnomy, obsesyjnej ciekawości. [tekst z okładki]

 
Crystalicum: Silniejsze od miecza

Małgorzata Majkowska, Tomasz Z. Majkowski, Marcin Podsiadło. CCG - zestaw dodatkowy. Wyd.: Imperium 2006

Zestaw dodatkowy do gry karcianej "Crystalicum", przenoszący rozgrywkę na poziom knowań i intryg politycznych - do Ambasady, gdzie pióro silniejsze jest od miecza. [tekst z okładki]

Miłośnicy Kryształowej Gry Karcianej znajdą w dodatku sto pięćdziesiąt nowych wzorów kart, niezbędnych w każdej talii, oraz dwie nowe frakcje: Dziewięć Miast i Pospolite Elfy. Los Znanego Wszechświata zdecyduje się w zaciszu gabinetów. [tekst reklamowy]

Drugie rozszerzenie do "Crystalicum", tym razem bez zestawów podstawowych.

 
Crystalicum: Kryształowa Gra Fabularna

Tomasz Z. Majkowski, Marcin Oracz, Małgorzata Majkowska, Marcin Podsiadło. RPG - podręcznik podstawowy. Wyd.: Imperium 2006

Zapomnij o pustce między gwiazdami - Znany Wszechświat jest pełen życia. W międzygwiezdnej Przestrzeni unoszą się swobodnie niezwykłe stworzenia, kolorowe ławice cudacznych ryb, potężne lewiatany, śmiertelnie niebezpieczne krakeny i węże pustki. Wśród tych cudów zawieszone są światy, krążące wokół swoich słońc i zamieszkane przez istoty rozumne - a wywodzący się spośród nich nieustraszeni żeglarze śmiało wyruszają na podniebne szlaki, powierzając swoje życie niepewnym deskom gwiezdnych żaglowców.

Żeglugę przez bezmiar Przestrzeni umożliwia Kryształ: cudowna substancja, wydobywana na wszystkich światach, któe zrodziły życie. Póki pozostaje pod ziemią, wydaje się nie mieć szczególnych właściwości, wystawiony jednak na promienie któregoś ze słońc, wypełnia się nimi, by potem je oddać, w sposób zależny od sposobu oszlifowania. To Kryształ zasila napęd gwiezdnych żaglowców, to dzięki niemu działa dalekosiężna broń, to on powołuje do życia Golemy i inne cuda meKaniki, to on oświetla domy bogaczy i daje moc czarodziejom.

Pośród wszystkich ras Znanego Wszechświata rodzą się bohaterowie: osoby, obdarzone mocą rezonowania z nadmetalem, cudowną substancją zapewniającą wybranym niezwykłe moce i możliwości. Ich przeznaczeniem jest przeżywać cudowne przygody pośród dziesiątków światów i kształtować przyszłość niezwykłego uniwersum. To oni władają prastarym Cesarstwem Lodowych Elfów, spośród nich rekrutują się potężni i niepowstrzymani Rycerze Kryształowi, nieustraszeni żeglarze Krasnoludów i sprytni złodziej, o których opowiada tysiąc i jedna baśń egzotycznej Astonii. Będziesz mógł zostać jednym z nich. Witaj w Crystalicum. [tekst z okładki]

RPG jest rozwinięciem kolekcjonerskiej gry karcianej "Crystalicum". Więcej informacji na stronie oficjanej oraz na stronie wydawcy.

 DALEJ  >> 


 RETROSTACJA © Krzysztof Janicz 2002-2010 | START | MAPA | KOMIKSY | KONTAKT |  RSS