STEAMPUNK PO POLSKU
 PO POLSKU 
 
  RSS  START  INFO  LITER.  FILM  KOMIKS  M-MEDIA  GRY  INNE  TXT  ZAPOWIEDZI   <<  STRONA 4  >> 

 
Trójca

Tomasz Popielarczyk. RPG - podręcznik podstawowy. Wyd.: nakładem autora 2009

Wyobrażaliście sobie kiedys baśniową krainę, rodem z Tolkiena - gdzie zło to zło, a dobro to dobro? To teraz przeprowadźcie tę krainę przez wieki, dorzucajcie stopniowo wojny i konflikty, wsuwajcie między nie niezwykłe odkrycia technologiczne i idące za tym kataklizmy oraz wydarzenia...

Wielkie handlowe miasta przestały być już tylko zbitką wesołej, szczęśliwej społecznosci beztrosko przeżywającej każdy dzień. Mieszkańcy każdego wieczoru myślą o dniu następnym, jakby mógł stać się ich ostatnim. Ogromne fabryki płacą grosze swoim pracownikom. Buntować się? Na miejsce każdego pracującego znajdzie się trzech bezrobotnych. Perkoczące parowozy wyrzucają w stęchłe powietrze miast kłęby gęstej pary, uliczne latarnie zasilane gazem oświetlają najciemniejsze zakątki. Przy nich stoją kurtyzany liczące na większy zarobek niż w burdelach. Wokół kasyn zbierają się grupki chełpiących się wygranych i żebrzących monety na "rewanż" przegranych. Zapewniam Cię, że to tylko niektóre z atrakcji... [tekst z witryny]

System autorski. Więcej informacji na stronie oficjanej.

 
Czerwony Listopad

Bruno Faidutti, Jef Gontier. Gra planszowa. Tytuł orygin.: "Red November". Wyd.: Galakta 2008

Czerwony Listopad, eksperymentalny okręt podwodny gnomów, ma poważne kłopoty. Okręt oszalał i wszystko naraz zaczęło się sypać. Wybuchają pożary, kadłub przecieka, a wszystkie ważne systemy się psują. Pomoc jest już w drodze, lecz gnomi marynarze muszą przetrwać do momentu przybycia ekipy ratunkowej. Z każdą mijającą minutą coś się psuje. Czy wytrwasz aż nadejdzie pomoc?

"Czerwony Listopad", oryginalna gra autorstwa Bruno Faidutti'ego oraz Jefa Gontiera to wyścig z czasem, w którym wygrana zależy od współpracy graczy. [tekst z okładki]

Więcej informacji na stronie oficjanej oraz na stronie autora.

 
Monastyr: Nordia

Ignacy Trzewiczek, Rafał Szyma, Michał Oracz, Marcin Blacha. RPG - podręcznik dodatkowy. Wyd.: Portal 2006

W całym Dominium Nordia słynie z niezliczonych manufaktur, kopalń i przemysłu rozwiniętego do poziomu, który reszta państw Sojuszu osiągnie dopiero za kilka wieków. Głośno jest o miastach skąpanych w kłebach dymu uchodzącego z dziesiątków kominów, o osadach, których wszyscy mieszkańcy znikają na całe dnie w budynkach potężnych faktorii, o ludziach przypominających trupy, którzy wychodzą z pracy późną nocą, by zasaść tylko w krótki sen i rano znów zniknąć w fabryce. W ciemne, wietrzne noce bajarze z uwielbieniem opisują nordyjskie osady, gdzie produkuje się wyroby, których przeznaczenia w Dominium zwyczajnie nikt nie zna.

Na salonach Cynazji nie usłyszysz już jednak o bardańskich niewolnikach przesiedlanych z ziem dawnej Bardanii i więzionych w osadach górniczych. Nikt nie zechce dopytywać się, jak głęboko sięgają kopalnie, z których wydobywa się surowce. Ciemność kopalń kryje pracujących deviria, Minionów kopiących podziemne tunele, czy przypominające dzikie psy Ravisy, ciągnące pełne urobku kolejki przez głębokie chodniki, rozciągające się pod całą Nordią. Poza granicami Milczących Gór nie słychać krzyku skazańców, rzucanych na pożarcie podziemnej rasie Szaków. [tekst z okładki]

Steampunkowy suplement do polskiej gry fabularnej "Monastyr". Więcej informacji na stronie oficjanej oraz w recenzji Miłosza Cybowskiego.

 
Spellslinger

Kevin Wilson. RPG - podręcznik d20. Tytuł orygin.: "Spellslinger". Przekład: Radosław Zięba, Marcin Turkot. Wyd.: Gozoku 2006, seria Horizon

Tutaj każdy jest panem samego siebie - panem swojego życia i panem swojej śmierci.

Grając w "Spellslingera" - grę fabularną systemu d20 - poznasz Terytoria, na których znajdziesz elfy, smoki i rewolwery. To tutaj zdobędziesz bogactwo podczas gorączki złota, tutaj zmierzysz się z potwornościami Gór Szarych, tutaj odkryjesz odwieczne, skryte pod ziemią tajemnice. Wciel się w postać tubylca, wraz ze Sforą przemierzającego bezkresne prerie, albo w osadnika, który przybył do Redemption w poszukiwaniu bogactwa, sławy i wolności. Damy ci dobrą radę: jeśli masz choć trochę oleju w głowie, trzymaj się z dala od wojny między magusami i czarnorękimi... ale z drugiej strony - kto nie lubi odrobiny ryzyka?

W "Spellslingerze" znajdziesz niepowtarzalny system Piętn, pojawiających się przy narodzinach. Nieważne, czy jest to zaszłe bielmem oko magusa, czy znamię w kształcie półksiężyca na czole zmiennoskórego - Piętno daje niezwykłą moc, lecz na zawsze odgradza swojego posiadacza od innych mieszkańców Terytoriów. [tekst z okładki]

 
Wolsung: The Boardgame

Michał Stachyra, Maciej Zasowski, Artur Ganszyniec, Maciej Sabat. Gra planszowa. Wyd.: Kuźnia Gier 2008

Zbliża się Wielka Wystawa Światowa. Zostań jednym z wynalazców konkurujących o główną nagrodę Wystawy. Otrzyma ją ten gracz, który skonstruuje w swoim warsztacie najwięcej najbardziej spektakularnych wynalazków: lokomotyw, napędzanych parą automobili, golemów i pojazdów latających.

"Wolsung" to familijna gra planszowa o konstruowaniu fantastycznych maszyn osadzona w alternatywnej wersji XIX wieku, w czasach Magicznej Rewolucji Przemysłowej.

Pracownicy w warsztatach czekają w pełnej gotowości. Kominy kombinatów zaczynają dymić. Za chwilę otworzą biuro projektowe. Goście odwiedzający Wielką Wystawę Światową czekają, byście ich zadziwili swoimi wynalazkami. Powodzenia! [tekst z okładki]

Planszówka osadzona w świecie gry fabularnej "Wolsung", opracowywanej od 5 lat przez Artura Ganszyńca (patrz: Steampunk Express). Więcej informacji na stronie oficjanej.

 
Podróż do wnętrza Ziemi

Maja i Rüdiger Dorn. Gra planszowa. Tytuł orygin.: "Die Reise zum Mittelpunkt der Erde". Wyd.: Galakta 2008

Zapraszamy na niesamowitą wyprawę do wnętrza Ziemi. Gracze pokierują losami trzech odkrywców ze sławnej powieści Juliusza Verne'a: profesora Lidenbrocka, jego siostrzeńca Axela oraz ich górskiego przewodnika Hansa. Wyruszą w tę niewiarygodną podróż schodząc wgłąb islandzkiego krateru Snæfellsjökull. Podczas wyprawy odkryją gęsty las gigantycznych grzybów oraz podziemne morze, a na koniec włoski wulkan Stromboli wyrzuci ich z powrotem na powierzchnię.

Podczas swojej podróży gracze będą poszukiwać skamieniałości oraz obserwować życie zwierząt zamieszkujących podziemne morze. Podstawą ich powodzenia będzie umiejętne wykorzystanie posiadanego ekwipunku. Przygoda zakończy się sukcesem dla tego gracza, który dokona największej liczby odkryć. [tekst z witryny wydawnictwa]

 
W 80 dni dookoła świata

Michael Rieneck. Gra planszowa. Tytuł orygin.: "In 80 Tagen um die Welt". Wyd.: Galakta 2007

Jest początek XX wieku. Tak jak w znanej powieści Juliusza Verne'a, gracze wcielają się w członków londyńskiego klubu Reforma. Dżentelmeni zakladają się, który z nich okrązy świat w mniej niż 80 dni!

Ten, któremu się to uda, zdobędzie uznanie rywali. Aby osiągnac cel, gracze w swych podróżach będą musieli w sprytny sposób korzystać z morskich i lądowych środków transportu. Będzie wiele okazji do nadrobienia straconego czasu - czy to poprzez lot balonem, czy podróż na grzbiecie słonia.

Jednocześnie, po piętach graczy depcze wyjątkowo uporczywy detektyw, który może spowolnić ich postępy. Na wyścig dookoła świata mogą też wpływac zdarzenia losowe, takie jak sztormy czy katastrofy. [tekst z witryny wydawnictwa]

 DALEJ  >> 


 RETROSTACJA © Krzysztof Janicz 2002-2010 | START | MAPA | KOMIKSY | KONTAKT |  RSS